Poletje je na vrhuncu in mnogi sproščeno uživate na zasluženem dopustu. Tisti, ki si v digitalnem svetu krajšate čas tudi z brskanjem po svetovnem spletu, boste morda prebrali tudi to zanimivo informacijo.
Vemo, da standardi igrajo pomembno vlogo kjer koli in kadar koli, torej tudi dopust ni nikakršna izjema. Ravno nasprotno, že med načrtovanjem oddiha mnogi nevede uporabljamo standarde, ko na primer izbiramo namestitve in storitve. Takrat navadno prebiramo spletne ocene, ki jih pred nami na podlagi svojih izkušenj zapišejo uporabniki. Družbena omrežja, forumi, platforme za ocenjevanje in mobilne aplikacije so namreč polne mnenj, kjer vsakdo lahko kritizira ali priporoča, kar je sicer dobrodošlo, a hkrati predstavlja izziv – kako zagotoviti, da so ocene verodostojne, poštene in ne zavajajo?
Odgovor na to vprašanje je mednarodni standard ISO 20488, Online consumer reviews — Principles and requirements for their collection, moderation and publication, ki obravnava spletne potrošniške ocene ter podaja načela in zahteve za njihovo zbiranje, moderiranje in objavo.
Omenjeni standard ponuja okvir za transparentnost in krepitev zaupanja v postopek ocenjevanja, kar je v današnji digitalni ekonomiji ključni dejavnik. Določa načela, zahteve in priporočila za upravljanje spletnih ocen, pri čemer se osredotoča na tri ključne korake:
- pri zbiranju ocen zagotavlja, da so te zbrane zakonito, da jih podajo resnični uporabniki s soglasjem,
- pri moderiranju določa pravila za pregled vsebine, preprečevanje zlorab ter zaščito pred neprimernimi ali lažnimi ocenami,
- pri objavi ocen omogoča, da so te posredovane pregledno, nediskriminatorno ter z možnostjo odziva s strani ocenjenega ponudnika.
Poudarek je tudi na sledljivosti, zaščiti osebnih podatkov, jasnih pravilih glede brisanja ali spreminjanja ocen po presoji.
Podjetja z uporabo standarda pridobijo zaupanje potrošnikov, zmanjšajo tveganja v povezavi s škodovanjem ugledu podjetja, pridobijo konkurenčno prednost, saj so potrošniki bolj naklonjeni ponudnikom, ki delujejo etično in v skladu z najboljšimi praksami, obenem pa zagotovijo skladnost in zmanjšajo pravna tveganja, saj se vse bolj zaostruje tudi zakonodaja za zaščito potrošnikov.
Spletna mnenja niso več le marketinško orodje, pač pa so ključen gradnik zaupanja med ponudnikom in potrošnikom. V času, ko lahko negativna ocena v nekaj urah uniči ugled, ki se je gradil leta in leta, so standardi, kot je ISO 20488, naložba v podlago za poslovanje v digitalni dobi.
Če vas zanima več o standardu ISO 20488, je na voljo njegovo e-branje ali nakup na tej povezavi.